November 21, 2009

Setelah 9 tahun......

Akhirnya, permintaan saya kepada Allah tanpa jemu dan tanpa rasa malu yang berterusan begitu lama di makbulkanNya juga.Saya mencari "dia" selama 9 tahun untuk mendapatkan satu jawapan.
"Dia"tiba-tiba muncul, ketika pencarian saya mula melalui saat-saat lelah.Saya mula mengasak untuk mendapatkan satu jawapan yang di kendong dalam benak saya selama 9 tahun itu walaupun saya akui kemunculan "dia"yang menjauhkan diri selama ini tanpa sepatah berita pun adalah sesuatu yang amat besar erti dalam hidup saya.
Untuk melahirkan rasa kepuasan kerana "dia" telah saya temui-tanpa mengharap agar "dia" kembali-saya meminta seorang penulis muda mengayam ayat untuk saya pada "dia".
Sebuah puisi tulisan NorziatiMR


CINCIN (SEBENTUK)
(Ini kisah duka semalam)

Ada janji dipahat
Ada kata dipadu erat
Ada hati diikat

Kemudian kau datang
Dan pulang
Tak bisa kembali

Aku masih memburumu
Untuk kutanya soalan penuh pilu
Mengapa cincin untukmu
Berada dalam genggamanku

Sembilan tahun berlalu
Kau masih membisu


Norziati Mohd Rosman
Bandar Baru Bangi
19 September 2009

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...