July 10, 2007

Pelangi

Saya pernah berkata kepada seorang sahabat,sewaktu beliau mengajukan masalah berkaitan kasih sayang yang tidak kesampaian.Sahabat saya ini menaruh perasaan yang mendalam kepada seseorang,walau dia tahu kasih sayangnya itu tidak akan berbalas.Kata saya "kau lihat pelangi,walaupun cantik tapi kita tak akan dapat memiliki dan menyentuhnya". Dia diam,barangkali berfikir kaitan di antara ceritanya dan pelangi...
Kenapa saya memilih pelangi sebagai kiasan?Pada hakikatnya,ia tercetus dari elemen air dan cahaya,menghasilkan 7 warna yang menarik.
Namun,dapatkah kita menyentuhnya?Bila sampai ketika,pelangi akan hilang dan tinggallah latar yang kosong...
Bagi saya....keinginan,penantian,harapan dan impian yang sia-sia samalah seperti sebuah pelangi.....

Indah,cantik,menarik tapi ianya bukan milik kita....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...