February 05, 2008

3 Feb...

* Les Paul kesayangan dan kesukaan saya.... 3-Feb-2008,usia saya bertambah lagi untuk kali yang ke 31.Semakin panjang perjalanan ini,semakin terasa getaran dunia,semakin rancak iramanya.Saya cuba mencari tarian sendiri,cuba menari mengikut melodinya,kadang-kadang melodi itu sebaris dengan langkah tarian,kekadang yang lain pula ia hilang arah,tenggelam dalam ritma yang pantas.Ada antaranya yang sempat di cekup semula dan tarian itu pun berlanjutan lagi dan baki yang tertinggal akan tenggelam dalam hiruk pikuk alunan irama.Betapa pun penat mengikut rentak,irama ini tak akan mati,jiwa ini akan terus mengalunkannya dalam setiap nafas yang menerobos rongga....
Tingkah laku,tatacara hidup tetap pada jalan yang sama,nawaitu yang sentiasa mengiringi perjalanan menjadi peneman impian.Sejauh mana pun saya pergi,saya masih seperti dulu.Hidup dalam ruang lingkup saya sendiri,dalam dunia ciptaan saya sendiri.Dunia itu sedikit berubah semenjak kehadiran Syaamil.Kesukaan saya untuk bersendirian sambil membaca buku atau mendengar lagu juga sedikit di ubah,bersesuaian dengan status "abah".Kata isteri saya"abang memang rock,tapi cukup le kalau 'rock'tu dalam jiwa".Betul!Muzik kegemaran saya tetap "rock" dan penulis yang saya hormati tetap Pak Samad Said(setelah "di lucutkannya sendiri gelaran SN).Semua itulah yang membentuk saya sekarang.Muzik dari Bob Marley,Dream Theater,Stevie Ray V,Led Zep,Burzum dan himpunan buku Pak Samad,VS Naipul ataupun Arundhati Roy masih lagi di terjemahkan dalam hidup saya sehingga ianya sebati dan kukuh dalam hati.
Dan saya tetap SHAHRULROCK,walaupun usia semakin berganjak!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...