April 11, 2008

Aku tak cemiuh ler...


Pernah seorang rakan bertanya.
"Hang rasa sampai bila nak keja makan gaji?"
"Entah,sampai siapkan Master kot,dak pun tunggu le kot-kot esok aku cemuih keja makan gaji,aku berenti le"jawapan dari nada sinis.

Persoalan-persoalan yang sebegini,selalunya akan berlegar kembali dan saya cuba merungkaikannya dalam minda yang sentiasa mencari ruang untuk berehat dan selalunya keputusan untuk berhenti dari pekerjaan sekarang akan segera hilang bila menyedari "management is an art"......
dan hanya orang-orang tertentu sahaja akan menyedari bahawa bidang Pengurusan Sumber Manusia adalah suatu seni,indah dan menarik.
Sukar bagi saya untuk mencari titik noktah untuk sesuatu yang berseni dan indah.Saya tak akan "cemuih"selagi ianya melibatkan "seni".

*cemuih = bosan


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...