November 15, 2009

Ruang Perjalanan

Penerokaan yang sentiasa memberikan warna dalam kehidupan. Latar kota dan segala isinya adalah pengalaman yang sukar di lupakan.
Setiap pengalaman itu, langsung saja meninggalkan pengajaran yang bukan sedikit sifatnya.Antara wujud dan kelangsungan hidup, ianya adalah rentetan peristiwa yang mematangkan jiwa seorang lelaki.Sudah tentu, peristiwa sekitar yang meruntun hati sentiasa mendesak untuk di olah dan di persembahkan kepada khalayak, tetapi kekurangan diri dalam menyusun ayat membatasi pemberontakan itu.
Saya cuba paparkan-secara bergambar- beberapa lokasi sekitar ibu kota yang banyak memberi saya erti hidup.

Central Market

Tempat pertemuan dengan rakan-rakan.Ketika ini, saya mahu jadi "ahli muzik".


KL Sentral

Kebiasaannya,KL Sentral menjadi hentian saya untuk seketika.Duduk di barisan bangku menghadap KL Hilton sambil bibir menggonggong puntung rokok.


Starbuck KLCC

Penat di Kinokuniya atau usai menonton wayang, berhenti seketika mencicip kopi/cappucino sambil melihat warga kota yang leka dengan aturan masing-masing.Banyak kenangan di sini.Perit getir usia remaja.


MPH Bookstores Mid Valley

"Membeli belah"buku.Saya cukup suka dengan ruang dalaman di MPH Mid Valley.Duduk bersila atas lantai sambil membaca secara percuma.Pernah satu ketika, duit dalam poket cuma tinggal RM2.00 sebab ghairah "membeli-belah".


Kotaraya

Saya banyak menggunakan kenderaan awam-Bas Intrakota-dari Puchong ke KL.Bas akan berhenti dan turun di Kotaraya.Di belakang bangunan Kotaraya terdapat sebuah kedai alatan muzik-Wah Fatt Music-terletak di Jalan Silang.Selalu ke situ menjamu mata membelek gitar(Strat & Les Paul), pegang letak, pegang letak.


Pertama Complex

Selalu ke sini, mencari cd lagu-lagu "metal bawah tanah".

1 comment:

Mad Max said...

Wooo....lama ooo xlepak dgn lu.
Gitar dh karat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...