January 12, 2010

Idea Gila

Bicara dengan seorang rakan lama.Kami sama-sama tergilakan Fender Strat.Cuma dia yang berjaya mendapatkan Strat, saya beralih ke Les Paul.
Topik kali ini bukan pada tahap kegilaan gitar lagi.Bukan!
Untuk segelas teh tarik pada jam yang pertama, kami berbual tentang isu kalimah suci.Dia, masih bergegar dengan hujah bernas.Fakta yang tidak mampu di sanggah.Saya terangguk lemah, tanda setuju dan tanda yang saya kurang ilmu dalam perbahasan agama.
"Mamak, teh tarik lagi dua.."laungnya keras.
"Bro, angkat rokok sebatang,wa punya dah abis", sambungnya sedang jari kemas mencengkam sebatang rokok pada celahan jari telunjuk dan jari hantu.
"Wa ingat nak buka pusat asuhan bayi kat sebelah bengkel kereta, then nak juga buka kelas mengaji sebelah jamming studio...lu pikir amacam?"Soalnya.
Saya tersedak.Teh tarik yang baru di teguk terjejer keluar.
"Logik ke bro...?" Dia mengasak lagi.
"Lu punya suka le,duit lu, bukan duit wa.Lu fikir logik, lu buat."Jawap saya sambil mengelap meja-tisu warna pink-yang tersembur teh tarik tadi.
Dia tersengih sambil tangan mencekau kotak rokok saya.Kami diam.Dia masih tersengih.
Saya masih mencari logik idea gilanya tadi.

1 comment:

Time said...

Lu takde orang lain ke nk criter.Asyik aku je yg kena.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...