January 25, 2012

Saya bukannya pemain politik!

Saya bukannya pemain politik!
Ketegasan ini ternyata menghimpit dan sebagai seorang lelaki yang lahir di dalam keluarga yang berpegang dan berjuang di dalam gelanggang politik, saya sebenarnya di amuk perasaan bersalah.
Yang mana satu pilihan saya?
Pembangkang atau pemerintah?
Kedua-duanya di lihat semakin galak memainkan sentimen yang pelbagai rupa, nakal, mempersenda, cemuhan, hinaan, kepuraan-puraan atau apa lagi perkataan yang sesuai? Saya mengikuti perkembangan politik, secara dekat tetapi senyap. Memerhati kadang-kadangkala lebih memberi pengertian terhadap intipati. Ya, saya yakin dengan pemahaman saya di dalam permainan politik. Mereka(politikus) bijak bermain strategi, walaupun maruah diri sering di perjudi. Melemaskan, tambahan pula sesetengah darinya sentiasa memberi gambaran negatif kepada pihak lain, sering menyalahkan pihak lain tanpa mahu melihat dan mengkaji kelemahan sendiri.
Apakah politikus ini adalah manusia yang terlalu tinggi egonya? Saya rasakan begitulah.
Kematian Pengarang Berita TV3, Sukardi Abdul Ghany pun sanggup mereka yang dangkal pemikiran ini politikkan.
Baca dengan tenang di sini




Apakah juga, pemain-pemain politik ini kurang memahami maksud tertib, hinggakan kematian pun boleh di politikkan?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...