June 12, 2010

Coretan Hati

"Kawan, sungguhkah aku ini si lelaki dengan egois maha tinggi? Sungguhkah aku ini seorang kawan yang membalikkan hati? Sungguhkah itu semua?"

"Kau beri percaya, aku retakkan semuanya. Kau beri resah, aku lebarkan hingga kau pasrah.Aku, si lelaki dengan egois nyata sedang dalam jiwaku tersembunyi kalut yang kuat bergetar. Aku, masih memerlukan percaya yang pernah kau hulur dulu.Aku tidak memerlukan rumpun simpati dari ladang maaf mu, aku cuma perlukan rasa percaya dari kepingan hati remuk yang memukul pantai sabarmu...."

"Dia antara impian yang berbayang. Dia menyelimuti misteri dalam seraut
senyum dan gema tawa manja. Dia, Hawa yang di cetus bukan untuk diri
seorang lelaki seperti aku....dia cuma mimpi-mimpi gersang lewat malamku di tutupi gelap yang kian rebah!"
_Rock Is Artwork_

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...