August 30, 2010

"Aku sayang..."

Dia sering melantunkan nada yang berbisik indah menyentuh gegendang telinga, mendesup laju ke dasar hati. Begitu banyak Hawa yang sering di sentuh hatinya tatkala dia melaungkan asmara nan indah pada gema suara romantis tanpa ada nakal dan manja.
Dia, lelaki yang sering mengapungkan jiwa si Hawa tanpa ada malu dan segan silu, dia bisikkan "aku sayang...." sedang jiwanya polos tanpa apa-apa makna, tanpa apa-apa tuntutan apatah lagi mendambakan balasan.
Suatu waktu, dia laungkan lagi "aku sayang...", di lontar bersama jiwa yang berserah dan segala rasa yang tertanam di sebalik dada tipis dan leher beruratnya. Dia jelas mahu sampaikan "aku sayang..." dengan segenap upayanya.
Bersambutkah laungannya kali ini?
Atau, jiwa polosnya akan terus kontang dan kaku dan beku dan sepi dan dia akan terus berharap dan berharap dan berharap agar di fahami bahawa kali ini laungannya itu benar-benar ikhlas dan suci.
Lalu dia sendukan semua itu pada dedaun yang meluncur laju ketika di sapa titis embun pada suatu pagi ketika ayam masih lagi di reban dan manusia di belai mimpi indah.
"Aku mahu kau tahu, aku lelaki yang sarat dengan rasa sayang menunggu si Hawa untuk menjamahnya"

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...