November 02, 2010

Rindu Damai

Aku kadang masa ingin benar dia terus membelai, mengusap-usap perasaan. Aku ingin dia selalu mengerti, bahawa hidup ini bukan catan sebuah lukisan yang boleh di runding ubah dan di padamkan. Hidup ini adalah garapan sebuah ulangan peristiwa. Manusia meneroka dan meniru mana-mana yang di fikirkan perlu, meneruskan setiap tradisi yang di ulang-ulang.
Pada yang bijak dan memahami, kedukaan dan kesakitan selalu di jadikan pelindung, pada yang dangkal fikiran, kedukaan dan kesakitan juga kepayahan adalah cetusan pengulangan dalam hidup mereka. Bukankah kita semua mengharapkan yang terbaik dalam hidup bersama nikmat bahagia? Mengapa harus di teroka lagi jika penghujungnya adalah sengsara.
Sungguh, aku langsung tidak memahami manusia yang dangkal fikiran.Tetapi aku menyanjungi mereka yang menjadikan sengsara panduan kehidupan.

Aku, rindu damai lewat usia yang semakin banyak sisa.

1 comment:

Shahrulrock said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...