November 28, 2010

Masing-Masing Tahu Apa Masing-Masing Rasa

Apabila bermunculan beberapa tulisan terkini yang mengutarakan cetusan perasaan, saya kembali di asak bertalu talu dengan persoalan yang tiba-tiba muncul di kotak "inbox"email dan juga tersusun dalam kiriman sms.
Saya cuba menepis sanggahan awal yang mengatakan tulisan-tulisan tadi adalah suatu kiriman perasaan yang sebenarnya pernah dan sedang wujud.
Seperti yang pernah di katakan oleh seorang penulis kepada saya "setiap tulisan adalah rentetan pengalaman diri yang di salin semula pada helaian kertas." Saya sama sekali tidak menolak pendapat beliau itu, malah saya juga akui kebanyakkan tulisan di dalam blog ini lahir dari sisi pengalaman saya, sama ada yang saya kecapi secara langsung ataupun serpihan yang terbias menghantuk perasaan saya.
Berbalik pada tulisan saya yang mutakhir yang sering membuai perasaan, berjejak pada rasa kasih dan sayang saya harus juga akui ianya adalah antara rintihan dan pemeluwapan perasaan saya sendiri. Saya mencari nilai-nilai cinta yang semakin mekar dalam jiwa, sama ada ianya adalah lantunan perasaan yang di buai atau sengaja di cetuskan bagi memerdekakan rasa.
Ingin saya perincikan bagaimana ia bermula tetapi biarlah ia terus menghuni jauh di sudut minda saya.Hanya saya yang tahu segalanya dan untuk menghormati mereka yang berada di sekeliling dan dalam hidup saya, saya akan simpan kemas semua olahan perasaan ini.
"Dalam dunia ni, tak perlu lagi di tambah sebuah lautan,sebiji gunung atau matahari, yang perlu di tambah cuma kasih sayang.Biarlah masing-masing tahu apa yang masing-masing rasa....."

1 comment:

Itsi Harinum said...

Saudara Shahrulrock,
Tulisan saudara selalu memberi saya kepuasan dan memaksa saya untuk terus membaca.Masalahnya cuma satu, saudara jarang2 menulis.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...