June 22, 2011

Sakit

"Minggu yang paling menyeksakan,aku mahu segera ke minggu depan", terkuis bisikan ini di telinga.Minggu ini,sudah berapa kali emosi saya di sentap, di lepas dan di sentap semula. Sudah beberapa kali juga radang saya turun naik.Saya sedang sakit tetapi semua bisanya sudah saya serap, sudah sebati dalam urat,daging dan menghuni dalam hati saya. Saya bukan bersungut, penyakit ini saya terima, penyakit ini saya pilih dan saya merelakan penyakit ini singgah lagi.

Penyakit ini akan singgah lagi bulan depan dan bulan-bulan seterusnya, berulang-ulang hingga sampai ke penghujung nyawa.Saya tidak perlukan Panadol atau Ponstan, saya cuma perlu bersabar menunggu penawarnya minggu depan.
Deritanya bukan sedikit, tapi kelazatan merasai nikmat sesudah sakit tidak ternilai harganya.

"Ahhh......minggu depan sihatlah"

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...