March 20, 2015

Catatan Dari Facebook : Beruntungnya Gua

https://www.facebook.com/shahrulnizam.ahamid
Kalau ditanyakan apa hobi gua, ambil masa jugalah mahu jawab.
Gua pernah cuba kayuh basikal. Beli punya lah mahal, kayuh tiga bulan saja. Kemudian gantung basikal sebab masalah lutut gua makin teruk.
Beralih kepada kamera, masalahnya suka tukar-tukar. Pernah guna Canon, Nikon dan sekarang ada koleksi Olympus.
Pun begitu juga, senasib dengan basikal bezanya gua ambil juga gambar, ikut mood sendiri.
Gua rasa hobi gua paling kental adalah membaca. Beli buku satu hal. Membaca satu hal.
Dan ini hobi paling lama, sejak gua bersekolah.
Mahunya tidak, kenangan kena rembat dengan tali pinggang abah masih kekal sampai ke hari ini.
Ceritanya, gua baca novel Daerah Zeni yang diselitkan dalam buku Sejarah Tingkatan 1.
Begitulah, semuanya tidak pernah kekal kecuali ingatan dan kenangan yang menyakitkan.
Kesakitan itu jugalah yang menyedarkan gua bahawa dunia ini besar tetapi semakin luas bila kita menghabiskan masa dengan membaca.
Gua ada pilihan, sama ada mahu melihat dunia melalui lensa kamera atau melihat dunia melalui buku.
Beruntungnya gua kerana Tuhan mengurniakan keupayaan untuk melihat.
"Terima kasih Tuhan.
Terlalu banyak yang Kau beri, terlalu sedikit yang mampu aku balas."

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...