March 06, 2010

Perjalanan

Segumpal daging yang menyaluti tulang, kelak nanti akan mengenal dunia dan isinya, cinta dan sulit, rindu dan perit, takdir tidak selalunya pahit.
Selamat datang, kami hamparkan kasih buatmu.
Akan nanti, di pamerkan segala keanehan kehidupan, manusia dan ragamnya.Maka begitu, kejadian yang sama akan berulang dan selalunya di ulang. Akan terus menerus di uji dan sesekali akan tersepak tunggul-tunggul kesulitan, lalu redah, lalu akan memahat parut yang kekal, comot dan hodoh tetapi amat mujarab sebagai petunjuk perjalanan.
Kami hanya menunjukkan satu jalan, kosong dan lengang, sunyi dan tandus.Ada masanya, kami memberi untuk mencukupi walaupun kami sendiri tidak sedari, keringat akan berdikit di mamah, kelelahan mudah meresapi dan suatu hari nanti, kami juga akan pergi.Tinggallah, tinggallah di sini bersama saki baki perjalanan yang perlu di tempuhi, awas juga helahnya, beringatlah juga pada granit-granit yang bersepahan pada jalan-jalannya.Langkahlah dengan kecermatan yang tinggi, jangan tersandung lagi, jangan juga sesekali menyesali kejadian ini.Sudah di takdirNya begini, pasrahlah, terimalah.
Tabahlah, DIA sentiasa ada, DIA mengetahui segalanya.DIA akan memberi petunjuk selagi tidak jemu meminta.
 
.
Nota : Catatan ini di ilhamkan pada yang belum ada dan akan ada
           Mei 2010, tunggu........

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...