February 28, 2010

Al-Fatihah untuk Syafia Humairah


“Dia tendang budak itu macam bola dan langsung tak pedulikan jeritan orang ramai yang melarangnya,” kata Ahmad Fikri Khalis, 19, yang menyaksikan Syafia Humairah Sahari, 3, dibelasah sehingga mati di padang bola sepak di Kampung Batu 30, Ulu Yam Lama, Batang Kali, dekat sini, petang kelmarin." baca di sini
Syafia di dera secara total oleh manusia yang bukan selayaknya di panggil manusia.Jika haiwan pun sayangkan anaknya, maka apakah jenis gelaran yang boleh di campakkan pada lelaki yang mendera Syafia?
Si pembunuh bukan haiwan, jauh sekali manusia,makanya siapakah dia?
Syaitan?
Jin?
Iblis?
Dia teman lelaki kepada ibu Syafia dan dalam waktu yang sama, masih sah sebagai isteri kepada bapa kandung Syafia.
Ibu Syafia meraung, menangis, sekejap pengsan, sekejap sedar dan merayu simpati.
Mudah.
Ahhh....aku menyampah!!!!!!!!!!!!

Sedih, pilu, sepi, marah, geram dan semua cantuman perasaan ini berbekam, menjunam laju menusuki ruang-ruang hati.Kelopak mata sengaja di kelipkan berkali-kali,mengelak dari takungan yang di empang membasahi pipi.Isteri beberapa kali mengesat mata,dia benar-benar sayu,sejak dari siaran berita tengahari tadi.Kisah sedih Syafia Humairah merentap kegembiraan pulang ke kampung
Ketika siaran Buletin Utama memutar cerita anak malang Syafia Humairah, saya merenung mata Syaamil yang terkatup rapat, terlena di samping saya setelah seharian galak bermain.
Dunia Syafia mungkin tidak seindah dunia Syaamil tapi dia anak istimewa. Syafia di kembalikan kepadaNya dalam usia yang masih teramat muda,setelah 3 tahun mengecapi indah bumi Allah ini. Deritanya terhenti.
Doakan dia....
Doakan juga ibunya di ampuniNya.
Lelaki itu? Persetan dia!!!!

1 comment:

sol-dadu said...

Al fatihah.

Minta maaf mengganggu.

Jemput datang ke Bisik's. mahu tahu lebih lanjut, layari sol-dadu.blogspot.com :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...