March 25, 2009

PEMUDA UMNO PENJANA RASUAH !

Pesalah 1
Mohd. Ali Rustam didapati bersalah di bawah Tataetika Ahli UMNO mengikut Perkara 10.1Tataetika Ahli UMNO dan “Dilarang” daripada bertanding untuk jawatan Timbalan Presiden UMNO.

Pesalah 2
Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia Khairy Jamaluddin didapati bersalah melanggar Tatatertib UMNO dibawah Perkara 10.1 , yang berkait dengan rasuah atau sogokan politik , tetapi hukumannya hanya "Diberi Amaran" dan dibenarkan untuk terus bertanding dalam pemilihan Ketua Pemuda UMNO.

ADILKAH ALI RUSTAM DILARANG BERTANDING KHAIRY JAMALUDIN DILEPASKAN ?
Entah…lu pikir le sendiri.”

Cerita di atas saya tulis kira-kira seminggu sebelum 25-Mac-2009 tetapi tidak saya siarkan.Cerita yang sama, situasi yang sama.UMNO-Rasuah-UMNO-Rasuah.Ahhhh, muak.

Ini pula catatan yang saya lakukan sejurus Khairy Jamaludin di umumkan menang dalam pemilihan Ketua Pemuda UMNO mengalahkan Mukhriz Tun Mahathir dan Khir Toyo.

Menghairankan, seorang calon yang secara terang-terangan di sabitkan kesalahan kerana menyelenggara rasuah di beri undi kemenangan dalam pemilihan Ketua Pemuda UMNO kali ini.Perwakilan memilih beliau, itu muktamadnya dan perwakilan mewakili gelak besar sang hartawan, juga suara resah petani,penoreh dan nelayan.

Sekali lagi di ingatkan "Khairy di dapati bersalah kerana mengamalkan politik wang tetapi di beri amaran dan di benarkan bertanding".
Ringkasnya, Pemuda UMNO memang berkehendakkan rasuah dan mereka mengangkat "perasuah" menjadi pemimpin dalam masyarakat.
"Selamat datang RASUAH, masuklah dalam dunia Melayuku, alirlah dalam agama suciku...."

Saya perlu adil dengan diri sendiri, walaupun saya sering percaya pada ketaatan saya terhadap keadilan dan kesaksamaan.Prinsip jelas yang sering saya kompangkan, "aku pilih kebenaran, pacaklah apa parti sekalipun aku akan tetap sokong selagi parti itu ikhlas untuk agamaku,bangsaku dan negaraku."

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...