March 21, 2011

Aku Bukan Lagi Bermimpi

Bilik itu sempit. Dindingnya berwarna hijau, bersih. Hanya ada sebiji katil bertilam empuk yang di baluti satu set cadar berwarna biru dan dua biji bantal yang langsung tidak pernah di basuh sarungnya.
Di tepi katil di tempatkan meja sisi yang di letakkan sebiji jam dan satu kotak tisu. Cermin muka juga di letakkan di atas meja itu. Sebuah almari yang menempatkan baju-baju dan barangan peribadi memdepani katil.
Kipas yang sentiasa berputar dengan kelajuan 3 di tambah dengan dingin penghawa dingin. Tiada apa-apa perhiasan lain. Suis lampu dan kipas di bahagian kiri sebelah pintu dan sederet penggantung baju  bahagian kanan pintu. Plug penghawa dingin di kongsi bersama "charger handphone ". Untuk mengaktifkan penghawa dingin, kepala katil perlu di angkat sedikit.
Bilik itu memang kecil.

Dia hanya mampu membalik-balikkan badannya di atas tilam empuk itu. Fikirannya masih lagi buntu, bergelut di antara percaya dan tidak.
Minggu lepas, mudah sangat mimpi buruk menyapanya.
"Itu hanya mimpi, apa perlu takut", dia bersuara begitu ketika di ceritakan akan keanehan mimpinya.
"Sekarang, aku bukan lagi bermimpi..."
Hari ini, bilik yang kecil itu semakin mengecil. Dinding seakan menghimpit, siling seakan mahu menghempap dan putaran kipas bersama dingin penghawa dingin semakin menggigit tubuh kurus itu.
"Aku tidak pernah duga, kau campak aku begini. Aku juga sama sekali tidak pernah bermimpi kau lepaskan aku di pertengahan tanpa ada simpangnya."

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...