July 14, 2012

Lelaki Itu(bukan aku) II

Ini kesinambungan dari Lelaki Itu(bukan aku)
Setelah puas bermimpi dan berkhayal, bercerita dan berangan akhirnya semua yang di angan sudah sudah terpacul di depan mata.
Sebelum ini, dia cuma mimpikan akan menulis-apa sahaja cerita-dan memiliki buku tulisan sendiri.
Sebelum ini juga, dia berkhayal buku-buku tulisannya tadi akan di pamerkan di rak-rak buku di setiap kedai buku di seluruh negara, menjadi antara buku terlaris di pasaran.
Sebelum bermimpi dan berkhayal, dia selalu bercerita kepada khalayak ramai yang dia mahu berkongsi rahsia kejayaan hidupnya, ramai yang terpegun suka dan ramai juga yang sekadar percaya ini cuma omongan kosong mengisi masa.

Segala mimpi, khayal dan omongan cerita itu di gabungkan bersama keazaman paling tinggi, mahu membuktikan yang dia adalah seorang lelaki yang bukan sekadar pandai mengatur kata. Lalu, di tulisnya satu persatu, bermula dengan manuskrip yang entah apa-apa, di rombak di gubah dan di berikan sedikit perisa. Melalui proses perit mencari penaja, naik tangga turun tangga, bermuka tebal mengalah peminta sedekah-semua ini di lakukan dengan niat jelas-"mahu membantu anak bangsa yang gagal di luar sana".
Akhirnya, dengan kesungguhan dan tanpa pernah ada rasa malu-dengan rasa rendah diri yang teramat sangat-Karangkraf akhirnya bersetuju untuk menerbitkan buku sulungnya.
Maka, lahirlah Dulu Pencuci Kini Pengurus.
Sungguh, dia punya semangat yang tidak pernah lentur.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...